Interim ledelse
Står I som virksomhed og mangler stærke ledelseskræfter inden for udvikling, forandringer eller projekter, kan vi hjælpe med erfarne ledere, som hurtigt kan udfylde et eventuelt vakuum og hjælpe jer til at komme i mål.
Derfor bør du vælge Zephyr Consulting:















Interim ledelse
Interim ledelse/projektledelse er løsningen for både små og store virksomheder, som har behov for hjælp til drift, udvikling og forandring. Normalt vil det være et pludseligt behov for specialister, ledere eller projektledere til udvalgte opgaver i en begrænset periode. Det kan enten være et akut behov for øget båndbredde til et projekt, videreførelse af driften eller behov for nye øjne til at hjælpe med at løfte virksomheden i en ny retning.
Vores unikke kompetencer kombineret med god evne til hurtigt at sætte sig ind i nyt gør, at virksomheden kan bevare momentum ved akut behov for ekstra ressourcer med et minimum af forpligtelser.
Med interim ledelse/projektledelse undgår I de juridiske og økonomiske forpligtelser, der er ved fastansættelse, samt de risici, der er for en fejlansættelse. Vi gør det enkelt, og I modtager blot en faktura (B2B). Ofte vil interim leder/projektleder ikke være dyrere sammenlignet med omkostninger ved en fastansat leder/projektleder i samme periode.
Med interim leder/projektleder får I:
- Hurtig hjælp (kan oftest begynde indenfor 14 dage)
- Fleksibel ordning, fra 1 måned til 18 måneder
- Ekspertise inden for forandringsledelse, optimeringer samt succesfuld eksekvering af strategi og projekter (½ mio. – 20 mia. DKK)
- Objektivitet – Midlertidige ledere kommer med friske øjne og er ikke farvet af historik
- Stort fokus på eksekvering og mennesker.
Sådan arbejder vi

1. Afklaring
Forløbet starter med et indledende møde, hvor vi afklarer rammerne for opgaven samt succeskriterier.
Vi kigger bl.a. på virksomhedens kultur, så vi kan sikre, at den midlertidige leder passer ind i organisationen. Vi vender tilbage med et forslag til leder inden for en uge, hvorefter vi aftaler det videre forløb.
2. Aftalen/forløbet
Møde med interim leder, herunder afklaring af opgaver og succeskriterier.
Herefter udfærdiges og underskrives kontrakt:
- Omfang (varighed og opgaver)
- Succeskriterier
- Opfølgning og feedback (løbende feedback vil normalt blive anvendt).


3. Evaluering
Forløbet afsluttes med et evalueringsmøde.
Formålet med dette er flersidigt:
- Check ind, om succeskriterier er opfyldt
- Feedback på lederens performance
- Feedback fra vores side på eventuelle observationer, som kunne have relevans for organisationen fremadrettet.
Vi tror på kontinuerlige forbedringer som et middel til at holde os foran.
Slutteligt aftaler vi eventuelle følgeaktiviteter.